FAQ - często zadawane pytania
ILE WYNOSI CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA?
Wysyłamy paczki w dni robocze zazwyczaj w ciągu 24h od momentu złożenia zamówienia. Czas dostawy zamówienia od momentu przekazania paczki kurierowi to zazwyczaj 1 do 2 dni roboczych.
Czas realizacji zleceń z usługą montażu tj. okulary korekcyjnych, przeciwsłoneczne korekcyjne, LED Control to zazwyczaj 3 do 10 dni (w przypadku braku soczewek w laboratorium, poinformujemy Cię o wydłużonym czasie oczekiwania), należy do całości doliczyć czas na realizację dostawy przez firmę kurierską.
JAK MOGĘ SPRAWDZIĆ STATUS ZAMÓWIENIA?
Śledzenie statusu zamawiania jest możliwe po wprowadzeniu numeru lub adresu e-mail. Możesz to zrobić tutaj. Dane te znajdziesz w wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
NIE OTRZYMAŁAM/EM WIADOMOŚCI E-MAIL Z POTWIERDZENIEM ZAMÓWIENIA
Jeśli nie możesz znaleźć wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia:
• Sprawdź foldery SPAM/Inne/Promocje itp. w swojej skrzynce mailowej.
• Sprawdź, czy poprawnie zakończyłaś/eś proces składania zamówienia (uwzględnij również płatność).
Jeśli wciąż nie możesz znaleźć potwierdzenia zamówienia, możliwe, że wprowadziłaś/eś niepoprawny adres e-mail. Skontaktuj się wtedy z naszym BOK e-mail blogshopsklep@gmail.com, opisując swój problem, a my postaramy się pomóc tak szybko, jak będzie to możliwe.
CZY MOGĘ ANULOWAĆ ZŁOŻONE ZAMÓWIENIE?
Jeśli Twoje zamówienie nie zostało jeszcze wysłane, skontaktuj się z naszym BOK e-mail blogshopsklep@gmail.com, podając numer zamówienia oraz powód anulacji.
Rozpatrzymy Twoją prośbę o anulację tak szybko, jak będzie to możliwe, a następnie wyślemy Ci potwierdzenie zwrotu środków w przypadku zamówienia opłaconego z góry. Po anulacji zamówienia środki powinny wpłynąć na Twój rachunek bankowy lub kartę w przeciągu 2-4 dni roboczych.
Zamówienia dotyczące produktu personalizowanego tj. okulary korekcyjne, LED Control w przypadku przekazane do realizacji, nie mogą zostać anulowane.
ZWROT ZAMÓWIENIA - W JAKIM CZASIE PIENIĄDZE ZOSTANĄ MI ZWRÓCONE?
Procedura zwrotu zajmuje około 2 – 5 dni roboczych. Po tym czasie pieniądze powinny wpłynąć na Twój rachunek bankowy lub kartę.
OTRZYMAŁAM/EM WADLIWY LUB USZKODZONY PRODUKT
Przykro nam, że spotkało to właśnie Ciebie. Dokładamy wszelkich starań, aby zapobiegać takim sytuacjom. Możesz mieć pewność, że postaramy się rozwiązać Twój problem.
Skontaktuj się z naszym BOK e-mail blogshopsklep@gmail.com, bezzwłocznie po wykryciu wady lub uszkodzenia, przekazując niezbędne informacje:
• numer zamówienia,
• opis wady lub uszkodzenia, wraz ze zdjęciami.
Po otrzymaniu zgłoszenia uszkodzonego lub wadliwego produktu niezwłocznie zwrócimy Ci poniesione koszty przesyłki oraz wyślemy nowy produkt.
CZY MOGĘ DOKONAĆ ZAKUPU NA FIRMĘ/LUB OSOBĘ FIZYCZNĄ I OTRZYMAĆ FAKTURĘ
System zamówień jest zoptymalizowany dla tego sposobu zakupów, dlatego podczas składania zamówienia możesz wprowadzić dane firmy lub dane osoby fizycznej.
Dokument znajdziesz w załączeniu wiadomości e-mail z potwierdzeniem nadania paczki w chwili, gdy zamówienie zostanie wysłane.
Otrzymasz fakturę również w wersji papierowej.
CO JEST POTRZEBNE DO ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA NA OKULARY KOREKCYJNE
Aby złożyć zamówienie na okulary korekcyjne niezbędne jest posiadanie recepty lub pisemnej informacji o wadzie wzroku. Jeżeli na recepcie nie widnieje rozstaw źrenic, konieczne będzie wykonanie takiego pomiaru w domu lub u okulisty/optometrysty. Poniżej udostępniamy link do wykonania pomiaru samodzielnie:
coming soon
Wszystkie recepty okulistyczne wyglądają podobnie i mają takie same oznaczenia.
- OP/OL – oko prawe/oko lewe
- DAL – zapis korekcji okularowej do dali, co oznacza, że Twoje okulary będą służyły do codziennego użytku. Pozwolą Ci widzieć dobrze z większych odległości np. przy prowadzeniu samochodu lub oglądaniu telewizji
- BLIŻ – zapis korekcji okularowej do bliży, co oznacza, że Twoje okulary będą służyły “do czytania”
- SFERA/SPH – oznacza moc soczewki okularowej, może przyjmować wartości dodatnie (“+”), ujemne (“-”) lub “0”/PLAN w przypadku braku wady, co potocznie nazywamy “zerówkami”
- PD – oznacza rozstaw źrenic, czyli odległość środka źrenicy od środka drugiej źrenicy. Wartości PD mogą być różne dla jednego i drugiego oka lub takie same w zależności od symetrii twarzy. Ta wartość jest niezbędna do odpowiedniego przygotowania okularów, więc jeśli nie jest podana na recepcie można zmierzyć ją samodzielnie
- Cylinder / CYL – ta wartość oznacza, że wymagana jest korekcja astygmatyzmu, moce mogą mieć wartości dodatnie („+”) lub ujemne („-”), zawsze występuje razem z wartością “Oś”
- Oś / AX – występuje zawsze w połączeniu z cylindrem, a jej zakres wynosi od 0 do 180 stopni. Jest niezbędna, aby właściwie umieścić soczewkę okularową w oprawie
- Pryzmat – parametr podawany w przypadku zeza lub problemów z widzeniem obuocznym. Moc zapisywana jest w dioptriach pryzmatycznych i z dodatkowo podaną bazą pryzmatu. NIE REALIZUJEMY
CENA 199 PLN - JAKIE OKULARY OTRZYMAM W TEJ CENIE
Otrzymasz kompletne okulary korekcyjne tj. wybrana oprawka + szkła korekcyjne zgodnie z wartościami z recepty + akcesoria tj. etui oraz ściereczka do czyszczenia okularów.
CZY DO NOWYCH OKULARÓW KOREKCYJNYCH TRZEBA SIĘ PRZYZWYCZAIĆ?
Tak, w przypadku rozpoczęcia korzystania z nowej pary okularów bardzo często potrzebne jest kilka godzin lub dni noszenia, które są niezbędne do przyzwyczajenia się do nowych mocy, nowego kształtu soczewek okularowych lub nowych soczewek okularowych. W tym czasie może pojawić się dyskomfort związany z powstałą zmianą, jest on jednak przejściowy.
MOJE OKULARY ZSUWAJĄ SIĘ Z NOSA LUB SĄ NIEWYGODNE. CO MOGĘ Z TYM ZROBIĆ?
Okulary powinny zostać dopasowane do kształtu twarzy. Możesz skorzystać usług miejscowego optyka, który powinien bez większego problemu dopasować okulary do kształtu Twojej twarzy.
CZY MOJE OKULARY KOREKCYJNE POSIADAJĄ POWŁOKĘ ANTYREFLEKSYJNĄ?
Tak, każda para soczewek okularowych montowana w okularach korekcyjnych posiada powłokę antyrefleksyjną SHMC – uniwersalna, hydrofobowa-oleofobowa powłoka, jest również utwardzona dzięki czemu jest odporna na drobne zarysowania, posiada odblask w kolorze zielonym, zapewnia komfortowe użytkowanie okularów oraz łatwiejsze czyszczenie.
Powłoka antyrefleksyjna dla okularów przeciwsłonecznych korekcyjnych jest dodatkowo płatna:
Aqua Plus – podstawowa powłoka antyrefleksyjna o zielonkawym zabarwieniu odbicia +50 zł
Diament Plus – powłoka antyrefleksyjna Premium o zielonym odbiciu, zwiększa odporność soczewek na zarysowania, zabrudzenia a jednocześnie zapewni doskonały, czysty obraz – od 100 zł do 150 zł
Led Control – powłoka antyrefleksyjna stworzona w celu ochrony przed wybranym zakresem niebieskiego widma światła oraz promieniowania UVA, które pochodzą ze sztucznego oświetlenia w pomieszczeniach oraz ekranów urządzeń elektronicznych podświetlanych diodami LED – od 100 zł do 150 zł
Drive Control – powłoka antyrefleksyjna Premium o z fioletowo-niebieskim odbiciu +150 zł
CZY MOGĘ ZAMÓWIĆ CIEŃSZE SOCZEWKI O WYŻSZYM INDEKSIE?
W przypadku większych wartości soczewki będą wystawać poza ramę opraw. W takiej sytuacji zalecane jest pocienienie soczewek.
Standardowy Indeks 1.50 odpowiedni dla zakresu mocy od – 4.00 do + 4.00 (dioptrii). Standardowa grubość i waga. Cena regularna 199 zł
Indeks 1.60 odpowiednie dla zakresu mocy od -6.00 do +6.00 (dioptrii) – soczewki cieńsze i lżejsze od standardowych o około 15-20%. Dodatkowa opłata od 100 zł do 150 zł
NA OPAKOWANIACH OD SOCZEWEK ZNAJDUJĄ SIĘ INNE MOCE NIŻ TE PODANE PODCZAS SKŁADANIA ZAMÓWIENIA ORAZ W DOKUMENTACJI. DLACZEGO?
Kwestia różnych zapisów może pojawić się w przypadku korekcji astygmatyzmu. Przede wszystkim — nie musisz obawiać się tego, że Twoje okulary zostały nieprawidłowo wykonane.
Różne zapisy wynikają z tego, że wartość korekcji astygmatyzmu (moc cylindryczna) może zostać zapisana na dwa sposoby — za pomocą cylindra plusowego (+) lub minusowego (-). Zmiana znaku cylindra powoduje również zmianę (wynikającą z przeliczenia) mocy sferycznej.
Dla ułatwienia w przypadku korekcji cylindrycznej na opakowaniach znajdują się obydwa zapisy — są one całkowicie równoznaczne i posiadają taką samą wartość oraz sposób korekcji.
Jeśli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego
CZY MOGĘ DOKONAĆ ZWROTU OKULARÓW KOREKCYJNYCH?
Okulary korekcyjne , przeciwsłoneczne korekcyjne oraz LED Control nie podlegają zwrotom. Zwrotu zakupionych okularów można dokonać tylko w przypadku braku personalizacji produktu, a więc okularów bez korekcji wady tj. zerówek.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
(…)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
CZY SOCZEWKI LED CONTROL ZMIENIAJĄ KOLOR?
Soczewki neutralizujące niebieskie światło mogą zmienić nieznacznie kolory z uwagi na ich żółte zabarwienie na poziomie 2-3%. Jeżeli pracujesz na co dzień z kolorami np. jesteś grafikiem, pamiętaj, że ten rodzaj soczewek może wpłynąć na widoczność barw. Wszystkie dostępne na rynku soczewki neutralizujące niebieskie światło posiadają żółte zabarwienie.
DOMOWA PRZYMIERZALNIA - 5 par na 5 dni
Wybierz swoje nowe okulary. Zamów do 5 par oprawek i przymierzaj je na spokojnie przez 5 dni.
Cały proces funkcjonowania Domowej Przymierzalni opisaliśmy w oddzielnym wpisie link