opublikowano w dniu 01.01.2018 r.
Dział I - DEFINICJE
I. DEFINICJE
a. „Sprzedawca”, „Sprzedający” – Blog Shop z siedzibą w Gdańsku ul. Malczewskiego 118/1, 80-112 Gdańsk zarejestrowaną pod numerem NIP: 7123062597, REGON: 364596321
b. „Sklep”, „Strona” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej https://theblogshop.pl/ oraz na jej podstronach.
c. „Klient”, „Kupujący” – osoba fizyczna, która ukończyła, co najmniej 13 lat lub posiadająca, co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a w przypadku zamawiania produktów, co, do których konieczne jest osiągnięcie pełnoletności – osoba pełnoletnia, jak również osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie konta w Sklepie lub bez zakładania konta w Sklepie złożyła zamówienie; pojęcie to oznacza również osobę, która nie posiada Konta i jest w trakcie składania zamówienia.
d. „Konto” — konto Klienta założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
e. „Polityka” – Polityka prywatności i polityka plików cookies.
f. „Cookie” – plik tekstowy, w którym zapisywane są informacje przez serwer Sklepu na dysku twardym komputera Użytkownika. Informacje zapisane w pliku cookies serwer Sklepu może odczytać przy ponownym połączeniu się z tego komputera, lecz mogą być one odczytane również przez inne serwery lub innych użytkowników Internetu.
g. „Regulamin” – niniejszy Regulamin.
Dział II - POSTANOWIENIA OGÓLNE
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, polegających na umożliwieniu im: zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu, korzystania z usług Serwisu naprawczego, oraz tworzenia Konta Klienta.
2. Przed dokonaniem rejestracji Konta lub złożeniem zamówienia Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
3. Treści prezentowane na stronach Sklepu, w tym ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 66(1) Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.
4. Zdjęcia i opisy towarów, znaki towarowe oraz inne materiały znajdujące się na stronie głównej i podstronach Sklepu stanowią własność intelektualną Sprzedawcy lub producentów tych towarów. Ich wykorzystywanie bez zgody Sprzedawcy lub producenta stanowi naruszenie praw autorskich. Zabrania się kopiowania, umieszczania materiałów lub ich części na jakimkolwiek serwisie internetowym lub serwerze.
5. Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Podane w Sklepie ceny towarów nie obejmują kosztów wysyłki.
6. Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów.
7. Dokonanie zakupu w Sklepie może nastąpić bez zakładania Konta albo po jego założeniu.
8. Koszty dostawy towaru zakupionego w Sklepie, jeżeli nie wskazano inaczej, ponosi Kupujący.
Dział III - KONTO KLIENTA
III. KONTO KLIENTA
1. Założenie Konta Klienta odbywa się poprzez wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól formularza rejestracji, dostępnego na podstronie Sklepu. Formularz stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Klienta w przedmiocie zawarcia umowy o założenie Konta w Sklepie. Do wysłania formularza i zakończenia procedury rejestracyjnej w Sklepie niezbędna jest akceptacja Regulaminu i Polityki.
2. W formularzu należy podać: imię i nazwisko, adres e-mail, hasło. Podany adres e-mail oraz hasło będą po założeniu Konta służyć do logowania się na nie. Opcjonalnie można wyrazić chęć otrzymywania faktur VAT, poprzez zaznaczenie właściwego pola i wypełnienie odpowiednich pól.
3. Zabronione jest dodawanie w formularzu treści o charakterze bezprawnym.
4. Kliknięcie w przycisk założenia Konta przez osobę, która wypełniła formularz rejestracyjny, jest równoznaczne z przyjęciem oferty Sprzedawcy, o której mowa w ustępie 1 niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz rejestracyjny dochodzi do zawarcia umowy o założenie Konta w Sklepie.
5. Klient powinien starannie przechowywać swoje dane służące do logowania w Sklepie, tak aby osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.
6. Po założeniu Konta Klient ma możliwość: edycji swoich danych, w tym dodania innego adresu do doręczeń zamówień niż adres wskazany w formularzu, składania zamówień, podglądu historii ostatnich zamówień i innych usług dostępnych w Sklepie oraz uzyskania kuponów rabatowych.
7. Umowa z Klientem o założenie Konta w Sklepie zostaje zawarta na czas nieokreślony.
8. Klient może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o założenie Konta w Sklepie poprzez: a. wysłanie wypowiedzenia na adres e-mail Sprzedawcy podany na stronie Sklepu.
9. Umowa zostanie rozwiązana z chwilą otrzymania wypowiedzenia przez Sprzedawcę;
Wybranie opcji „USUŃ KONTO” w profilu Klienta w Sklepie.
10. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o założenie Konta w Sklepie w przypadku zakończenia przez Sprzedawcę prowadzenia Sklepu, w przypadku podania danych o charakterze bezprawnym lub w przypadku naruszenia Regulaminu przez Klienta.
Dział IV - OFEROWANE TOWARY
IV. OFEROWANE TOWARY
1. Sprzedający oświadcza, iż wszystkie przedmioty oferowane w Sklepie są wytwarzane przez Sprzedającego lub na jego zlecenie oraz są wolne od wad fizycznych i prawnych.
2. Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia w jak najbardziej dokładny sposób odzwierciedlały rzeczywisty stan i kolor przedmiotów. Sprzedający informuje Klienta, iż odcienie i kształty z uwagi na specyfikę towaru mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistego wyglądu.
3. Niektóre oferowane przedmioty są wykonywane ręcznie, co nie daje możliwości zapewnienia pełnej powtarzalności przedstawianej oferty. Różnice te mogą dotyczyć w niewielkim stopniu zarówno koloru jak i kształtu przedmiotu.
4. Sprzedający zastrzega, iż produkty oferowane w zakładce „OUTLET” pochodzą z końcówek kolekcji i mogą nosić skazy i niewielkie wady, nie wpływające na jakość użytkowania.
5. Każda rzecz kupiona w Sklepie może być reklamowana, zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu cywilnego dotyczącymi Gwarancji z tytułu niezgodności z umową, jeżeli w 12 miesięcy od jej wydania Klientowi, stwierdzona zostanie wada stanowiąca o jej niezgodności z umową. Konsument składający reklamację z tytułu gwarancji jest zobowiązany dostarczyć wadliwy przedmiot na adres BLOG SHOP ul. Starogardzka 45/lokal s6, 83-010 STRASZYN wraz z formularzem reklamacyjnym link. Wykonanie obowiązków gwarancyjnych nastąpi w terminie do 14 dni od otrzymania wadliwego przedmiotu.
Dział V - SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I PŁATNOŚCI
V. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA I PŁATNOŚĆ
1. Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Klienta. Klient ma możliwość złożenia zamówienia po zalogowaniu się do Konta albo bez takiego logowania po podaniu wszystkich danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
2. Zamówienia można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 16:00 Sklep oferuje mailowe wsparcie przy składaniu zamówień. W celu skorzystania z pomocy należy wybrać formę kontaktu wskazaną na podstronie Kontakt.
4. W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Klient na odpowiednich podstronach Sklepu wybiera towary poprzez wybranie ich wzoru (modelu) i dodanie ich do koszyka.
5. Towary znajdujące się w koszyku nie są jeszcze zamówione i Klient ma możliwość dodania do koszyka kolejnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów, a także rezygnacji z dokonania zakupów.
6. W celu kontynuacji złożenia zamówienia, Klient powinien kliknąć przycisk „Zamawiam”.
7. Jeżeli Klient nie posiada Konta, to na tym etapie może je założyć lub skorzystać z opcji zakupu „bez Konta”, podając adres e-mail i dane niezbędne do realizacji zamówienia. W przypadku gdy Klient wybierze opcję złożenia zamówienia bez zakładania Konta, wówczas do złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki. Jeżeli Klient posiada Konto, powinien się na nie zalogować.
8. Na podstronie weryfikacji koszyka Klient ma możliwość wyboru sposobu płatności, miejsca dostarczenia towaru oraz dodania kodu rabatowego. Na tym etapie Klient, który zamawia okulary korekcyjne, powinien wprowadzić dane umożliwiające Sprzedawcy wykonanie okularów korekcyjnych według specyfikacji konsumenta służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
9. Wskazane w koszyku towary wraz z podaniem ich ilości, cen, specyfikacją okularów dokonaną przez Klienta oraz wybrany sposób dostawy i płatności wraz z ich kosztem stanowią skierowane do Klienta przez Sprzedawcę zaproszenie do złożenia oferty zakupu tych towarów. Klient z chwilą kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę” składa Sprzedawcy ofertę zawarcia powyższej umowy. Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania oferty od Klienta. W kolejnej wiadomości e- mail Sprzedawca poinformuje Klienta o przyjęciu albo odmowie przyjęcia oferty Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy wiadomości e-mail z informacją o przyjęciu oferty, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
10. Klient po kliknięciu przycisku „Zamawiam i płacę” zostanie przekierowany na stronę podmiotu realizującego płatności internetowe, chyba że Klient wybrał inaczej. Dokonanie płatności odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie podmiotu realizującego płatności internetowe. W przypadku odmowy przyjęcia oferty Klienta, płatność dokonana z góry jest w całości mu zwracana w terminie ustawowym.
11. Płatność odbywa się drogą elektroniczną lub za pobraniem. Dostępne są następujące sposoby płatności: szybkie przelewy, karta kredytowa, wpłata na konto, płatność za pobraniem (nie dotyczy produktów przygotowywanych na specjalne życzenie Klienta).
12. W przypadku braku zapłaty za zamówienia w terminie 2 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia w Sklepie, zamówienie zostaje anulowane.
13. W celu dodatkowego potwierdzenia zamówienia, w szczególności w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących podanych parametrów soczewek, Sprzedawca lub jego przedstawiciel może kontaktować się z Klientem telefonicznie lub mailowo.
14. Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem płatności za zamówienie.
15. Dokumentem sprzedaży, w przypadku zamówień złożonych za pośrednictwem Sklepu, jest imienna rachunek, generowana automatycznie do każdego zamówienia.
16. Dokonując zakupu i akceptując Regulamin, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie rachunku drogą elektroniczną na podany przez siebie adres e-mail.
17. W przypadku, gdy faktura ma zostać wystawiona na osobę prawną, Klient zobowiązany jest do podania niezbędnych danych podmiotu, na który ma zostać wystawiona faktura: pełnej nazwy firmy, adresu siedziby, numeru NIP.
Dział VI - REALIZACJA ZAMÓWIENIA I DOSTAWA
VI. REALIZACJA ZAMÓWIENIA I DOSTAWA
1. Przewidywany czas realizacji zamówienia dostępny jest na karcie produktu przed dodaniem go do koszyka, w odpowiednim polu opisu produktu.
2. Czas realizacji zamówienia widoczny na karcie produktu liczony jest w oparciu o dni robocze (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem świąt ustawowo wolnych od pracy) oraz stanowi sugerowany średni czas realizacji, przedstawiony na podstawie czasu realizacji uprzednich zamówień dla tego produktu, który może ulec wydłużeniu.
3. Klientowi przysługuje prawo do rezygnacji z zamówienia na etapie jego realizacji przed wysyłką, w przypadku wydłużenia realizacji zamówienia lub wystąpienia tymczasowego braku magazynowego, poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres elektronicznej skrzynki pocztowej podanej na Stronie.
4. Dostawa następuje przesyłką kurierską na adres wskazany przez Klienta lub do punktu odbioru wskazanego przez Klienta. Nie jest możliwy odbiór osobisty.
5. Klient jest informowany o kosztach związanych z dostawą oraz sposobem płatności przed złożeniem oferty dotyczącej zakupu towarów znajdujących się w koszyku.
6. O przewidywanym terminie doręczenia zamówionych towarów oraz statusie zamówienia Sprzedawca informuje Klienta w osobnej wiadomości e-mail.
7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub brak możliwości dostawy zamówionych przedmiotów, wynikające z okoliczności leżących po stronie Kupującego, jak np. błędnie podany adres wysyłki.
Klient ma możliwość sprawdzenia stanu przesyłki, otwarcia jej i sprawdzenia kompletności zamówienia w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody.
Dział VII - USŁUGI ŚWIADCZONE PRZEZ SPRZEDAWCĘ
VII. USŁUGI ŚWIADCZONE PRZEZ SPRZEDAWCĘ
DOMOWA PRZYMIERZALNIA,
W trakcie składania zamówienia Klient może skorzystać z opcji Domowej Przymierzalni.
1. W celu skorzystania z Domowej Przymierzalni Klient powinien wybrać do 5 oprawek, które chce przymierzyć, klikając przycisk „Domowa przymierzalnia – do 5 par na 5 dni” przy wybranych modelach, a następnie przejść do koszyka.
2. Klient zostaje obciążany kwotą równowartości dodanych do koszyka modeli oprawek oraz opłatą za wysyłkę w wysokości 20 zł (kwota ta obejmuje koszt wysyłki w dwie strony, do klienta i zwrot). Kwota za wysyłkę podlega zwrotowi w formie kodu rabatowego na zakupy w sklepie www.theblogshop.pl o wartości 20 zł przekazanej drogą mailową pod adres e-mail wskazany w zamówieniu, ważny na zakupy od kwoty minimalnej 199 zł w terminie 3 miesięcy od złożenia zamówienia na Domową Przymierzalnię. Wraz z oprawkami Klientowi zostaną dostarczone foliopak i instrukcje umożliwiające nadanie zwrotu.
3. Przekazanie kodu rabatowego o wartości 20 zł, nastąpi dopiero po otrzymaniu od Klienta zwrotu Domowej Przymierzalni. Kod rabatowy nie może zostać wykorzystany ponownie na zamówienie Domowej Przymierzalni.
W oprawkach udostępnianych w ramach Domowej Przymierzalni znajdują się szkła demonstracyjne.
1. Klient powinien zwrócić oprawki w terminie 5 dni roboczych od dnia doręczenia mu przesyłki z oprawkami.
2. W celu dokonania zwrotu oprawek Klient powinien wypełnić formularz zwrotu online.
3. Zwracane oprawki należy umieścić w oryginalnym pudełku i foliopaku. Na przesyłkę należy nanieść numer kod nadania przesyłki.
4. Klient powinien zwrócić wszystkie wypożyczone oprawki. Jeżeli Klient zdecyduje się na zakup okularów z przymierzaną oprawką, może dokonać ich zamówienia za pośrednictwem Sklepu.
5. Klient ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub zniszczenie oprawek.
6. W przypadku nieodesłania do Sprzedawcy oprawek, Klient wyraża zgodę na obciążenie go opłatą w pełnej wysokości za wszystkie niezwrócone oprawki, tj. w kwocie równowartej wartości zamówienia.
7. W przypadku odesłania do Sprzedawcy oprawek uszkodzonych lub zniszczonych w widoczny sposób Klient wyraża zgodę na obciążenie go opłatą w wysokości stwierdzonych uszkodzeń.